top of page

članek v E-UTRIP.SI

DOBRODELNI VALENTINOV KONCERT

Predgrad, 15. februar 2020

V soboto, 15. 2. 2020 je Kulturno športno društvo Predgrad organiziralo že 12. dobrodelni Valentinov koncert, katerega začetnik je žal že pokojni glasbenik Tine Stare. V polni dvorani Kulturnega doma v  Predgradu so obiskovalci uživali v programu 8 izvajalcev: ansambel Vasovalci, ansambel Trenutek, kvartet Mlin, ansambel Skrivnost, Peter Movrin, ansambel Razgled, ansambel Jelen in ansambel Juhej. Letos smo se v KŠD Predgrad odločili, da bomo zbrana sredstva namenili vseslovenskemu projektu "Volja vselej najde pot", ki ga vodi Zveza prijateljev mladine Moste-Polje. Obiskovalci so jim pri tem pomagali z zbranimi prostovoljnimi prispevki, ki so znesli 705,00 €. Zares lepa vsota je bila zbrana na koncertu, za kar gre zahvala vsem nastopajočim, obiskovalcem in tistim, ki so kakorkoli pripomogli k izpeljavi tega koncerta (KS Poljanska dolina, Divjačina Meglen, Okrepčevalnica Hace in ansamblu Juhej za ozvočenje).

Program je povezovala Nives Rauh.

REVIJA FOLKLORNIH ODRASLIH SKUPIN

- Tamburaši Borovnica

PRAGUE FOLKLORE DAYS

Praga (Češka), 18. - 21. julij 2019

V lanskem letu smo prejeli povabilo za udeležbo na Folklorni festival »Praški dnevi«, Prague Folklore Days 2019, katerega častni pokrovitelj je bil Millennium Travel s.r.o. Brez premišljanja smo se prijavili in zraven povabili sosednje prijatelje KD Stari trg, ki so z veseljem sprejeli povabilo. Tako so se začele skupinske priprave, iskanje sponzorjev, urejanje dokumentacije in priprava oblačil za nastop.

18. julija ob 3. uri smo sedli na avtobus in v dobri družbi članov obeh folklornih skupin, s katerimi je pot minila ob petju, smehu in klepetu, po 12-ih urah prispeli v hotel Fortuna West. Tam nas je pričakal naš festivalski vodič – prevajalec Matej Kosar. V hotelu smo si razdelili sobe in se nato odpeljali na ogled v središče mesta, v Pragi desni in levi breg Vltave, ki povezuje znameniti Karlov most, na katerem je vsak trenutek zbrana nepregledna množica turistov. Most je dolg 520 metrov in zgrajen iz kamnitih blokov, danes most krasijo kipi, ki so večinoma le kopija prvotnih, ogledali smo si tudi druge znamenitosti središča Prage.

V petek ob 10. uri se je odvila otvoritev festivala – srečanje vodij skupin s predstavnikom za kulturo v občinski stavbi Prage. Sprejem je potekal v prijetnem in sproščenem vzdušju. Ob tej priložnosti smo prejeli zahvalo in z gostitelji izmenjali simbolična  darila.

Po končanem sprejemu smo si ogledali še del mesta – mestno hišo, ki je ena najbolj markantnih podob Prage, ki krasi mestni trg in prireditveni prostor, kjer smo ob 18.30 imeli prvi nastop. Ogledali smo si še Astrološko uro, ki je prva ura na mestni hiši. Pojavila se je v 15. stoletju in še danes velja za eno izmed najstarejših in najbolj zapletenih ur.

V soboto se je ob 10. uri začela praznična parada vseh skupin na staromestnem trgu. Od 50-ih držav smo prejeli številko 40 in festivalsko tablo z imenom skupine, katero nam je izročil Matej Kosar, naš spremljevalni festivalski vodič. FS Predgrad je uspešno zastopala svojo občino, mahali smo z našimi občinskimi zastavicami, ki smo jih dobili kot darilo Občine Kočevje – HVALA. Po paradi smo sedli v avtobus, se odpeljali v hotel, se preoblekli in nadaljevali ogled Praškega gradu. Praški grad je pravzaprav grajski kompleks in največji starodavni grad na svetu. Prvi del gradu je bil zgrajen že leta 870, pod Habsburžani pa je grad dobil novo podobo v renesančnem slogu. Po nekajurnem ogledu smo se odpeljali še na naš zadnji nastop, ki smo ga odigrali zelo sproščeno. Predstavili smo se še z dvema skupinama, torej FS Predgrad, KD Stari trg, Grajski pevci in tamburaška skupina. Po končanem programu je sledilo skupinsko slikanje. Za tem smo se odpeljali v hotel kjer smo se sprostili in odšli na zabavo.

V nedeljo ob 9.00 smo se polni lepih vtisov vrnili nazaj, domov v Predgrad.

Hvala vsem, ki ste nam kakor koli pomagali na tem festivalu.

Adlešičani in Predgrajci 110 let pozneje

Dunaj (Avstrija), 28. september 2018

Junija 1908 so se vsi narodi, ki jim je vladal cesar Franc Jožef, razen Čehov, prišli na Dunaj poklonit njegovemu 60-letnemu vladanju. V mimohodu, ki je trajal ves dan, so se predstavili cesarju v svojih značilnih oblačilih in tudi sicer s svojimi značilnostmi. Na Dunaj so odšli tudi Belokranjci, med njimi tudi Adlešičani, ki so vodili zelenega Jurija. Dunaj so takrat obiskali tudi Predgrajci.

Folkloristi in tamburaši KUD Boža Račiča iz Adlešičev ter člani tamburaške in folklorne sekcije Kulturno športnega društva Predgrad so se konec minulega tedna znova podali po stopinjah svojih prednikov, ki so jih naredili pred 110 leti, ter obiskali Dunaj. Če je bila leta 1908 povorka na Dunaju pomemben medijski dogodek, pa tudi tokrat igranje, petje in plesanje okrog 90 adlešiških in predgrajskih tamburašev ni ostalo neopaženo.

Zaigrali, zapeli in zaplesali so pred dvorcem Schönbrunn ter v starem dunajskem mestnem jedru. Njihove nastope so si z zanimanjem ogledali mimoidoči, med katerimi so prevladovali turisti, za katere so bili – še posebej to velja za turiste z Daljnega vzhoda – prava atrakcija. Mnoge pa je zanimalo, od kod prihajajo, tako da so Adlešičani in Predgrajci na Dunaju s ponosom promovirali tudi svojo domovino.

Besedilo: M. Bezek Jakše

KRAŠKI FRAJTONAR 2018

Dol pri Vogljah, 1. september 2018

V soboto, 1. septembra, smo tamburaši KŠD Predgrad nastopili na 10. Kraškem frajtonarju v gosteh pri Kraški harmoniki v Dolu pri Vogljah. Poleg nas so nastopili še člani Kulturnega društva Kraška harmonika, harmonikaški orkester Kraška harmonika in sežanske plesalke društva Be Funky iz Komna.

Program je povezovala Tina Počkar.

PRANGER PREDGRAD 2018

PREDGRAD, 28. julij 2018

Že tradicionalna prireditev Pranger Predgrad 2018 je letos potekala v soboto, 28. julija. Za tiste željne avanture in pohodništva, je bil ob 9. uri organiziran voden ogled arheološkega najdišča Neznana spaha nad Prerigljem pri Brezovici. Prizorišče prireditve je zaživelo že ob 15. uri, ko se je odprla srednjeveška tržnica, na kateri so bili na ogled postavljeni izdelki domače in umetnostne obrti ter otroške delavnice Pokrajinskega muzeja Kočevje.  Ob 15. uri in 15 min pa smo lahko uživali v enournem koncertu tamburaške skupine KŠD Predgrad in country plesnem nastopu skupine Vrtičkarji iz Semiča in zabavni točki plesne skupine Zimzelenke. Ob 18. uri pa se je pričel že tradicionalni mednarodni večer folklore. Na njem so nastopile folklorne skupine KŠD Predgrad, Grmada iz Velikih Poljan, Bočna iz Gornjega Grada, Večerna Zarja iz Velikega Gabra, DU Komenda in gostje iz BiH KUD Kozara iz Prijedora. Po zelo pestrem programu pa so za dobro vzdušje tja do zgodnjih jutranjih ur skrbeli člani skupine Calypso.

Međunarodni festival folklora „Kozara i prijatelji“

Prijedor (BiH), 23. - 24. junij 2018

V soboto, 23. 6.2018, se je na povabilo KUD-a Kozara iz Prijedora Folklorna skupina Predgrad letos prvič udeležila tokrat že 5. Mednarodnega folklornega festivala »Kozara in prijatelji« v Prijedoru. Med potjo smo si ogledali spomenik Jasenovac in po pol urnem počitku nadaljevali pot proti Prijedoru, kjer nas je pričakal predsednik KUD-a Mladen Stakić, kjer smo se namestili v hotel Prijedor in preživeli prosto popoldne v raziskovanju mesta in »šopingiranju«. Zvečer se je začel sprevod do glavnega mestnega trga s predstavitvijo folklornih skupin.

Na malem mestnem trgu je potekal 5. Mednarodni folklorni festival v organizaciji KUD-a Kozara, Prijedor. Festival je potekal tri dni, udeležilo pa se ga je 600 nastopajočih članov kulturno umetniških društev, domačinov iz Prijedora »Saničana« Kozara, iz Romunije, Slovenije, Hrvaške in Makedonije. Folklorna skupina Predgrad je na predstavitvenih točkah številnim gledalcem odplesala z dvema točkama, tamburaška skupina KŠD Predgrad je zaigrala nekaj viž in »Grajski pevci« so zapeli stare ljudske pesmi. Mi pa nismo bili edina slovenska skupina, poleg nas se je namreč še predstavila mestna godba iz Novega mesta. Po končanem programu so nam organizatorji pripravili pogostitev v njihovem društvenem domu s tipičnimi dobrotami iz njihove kuhinje. V nedeljo ob 10. uri so nam organizirali ogled Kozare in pogostitev za zaključek, izmenjali smo si darila in prejeli zahvalo za sodelovanje na mednarodnem festivalu. KUD Kozaro smo povabili v goste v Predgrad 28. julija, povabilo pa so zelo lepo sprejeli.

Za organizacijo se KŠD Predgrad zahvaljuje g. Stojanu Miloviču, ki nam je pomagal pri sodelovanju, za povabilo pa se zahvaljujemo tudi predsedniku društva KUD-a »Kozara«, Mladenu Stakiću.

KULTURNI PRAZNIK KS STARI TRG OB KOLPI

STARI TRG OB KOLPI, 3. junij 2018

KS Stari trg ob Kolpi je 1. junija praznovala krajevni praznik. V nedeljo, 3. junija, so v bogatem kulturnem programu na trgu v Starem trgu nastopili člani kulturnega društva z recitacijami in plesi, pevke Polanskega odmeva in Predgrajski tamburaši. Igrali, plesali in peli so torej kot nekoč, zunaj na trgu. Zbrane sta nagovorili predsednica sveta KS ga. Renata Butala in županja ga. Mojca Čemas Stjepanovič.

vir: lokalno.si

DOBRODELNI VALENTINOV KONCERT

PREDGRAD, 17. februar 2018

V soboto, 17. 2. 2018 je Kulturno športno društvo Predgrad organiziralo že 10. dobrodelni Valentinov koncert, katerega začetnik je žal že pokojni glasbenik Tine Stare. V polni dvorani Kulturnega doma v  Predgradu so obiskovalci uživali v programu 10 izvajalcev: tamburaške skupine KŠD Predgrad s saksofonistko Lavro Pretnar, ansambli Odziv, Vasovalci,  A'BUP, Ribniški pušeljc, Tanje Simonič, Pojav in Razgled, solistom Petrom Movrinon in harmonikarskim orkester Nejca Kastelica. Letos smo se v KŠD Predgrad odločili, da bomo zbrana sredstva namenili vseslovenskemu projektu "Volja vselej najde pot", ki ga vodi Zveza prijateljev mladine Moste-Polje. Obiskovalci so jim pri tem pomagali z zbranimi prostovoljnimi prispevki, ki so znesli 900,00 €. Zares lepa vsota je bila zbrana na koncertu, za kar gre zahvala vsem nastopajočim, obiskovalcem in tistim, ki so kakorkoli pripomogli k izpeljavi tega koncerta (KS Poljanska dolina, Lovska družina Predgrad, Gostinstvo in turizem Madronič Prelesje, Dobrote Mojca Kramarič Metlika, CGP d.d. Novo mesto in Ozvočenje Aleš Škaper).

Program je povezovala Lavra Pretnar

PRIREDITEV OB KULTURNEM PRAZNIKU

STARI TRG OB KOLPI, 10. februar 2018

Nastopili so:

- MePZ Češnje,

- tamburaška skupina KŠD Predgrad,
- tamburaška skupina KD Stari trg ob Kolpi in
- dramska skupina KD Stari trg ob Kolpi.